Felanmälan

När något fel uppstår i lägenheten, trapphuset eller i andra gemensamma utrymmen, ska du anmäla det till vår felanmälan via hemsidan eller på telefon, 0380 -789 70. Vi ta emot felanmälningar mån - tors 08.00-16.00 samt fredagar 08.00-15.00.
När du felamnäler via hemsidan är det bra om du beskriver felet i noteringsfältet som finns.

Vad vill felanmälan veta
För att underlätta arbetet vid registrering är det bra om du vet ditt lägenhetsnummer. Det står på din ytterdörr eller på ditt hyreskontrakt. Vid fel på vitvaror behöver vi veta märke och modellnummer. Vid anmälan får du ett uppskattat besked om när felet kommer åtgärdas och det beror på felanmälans art.

Akuta fel
Akuta fel på kvällar, nätter och helger anmäler du till vår jour, Securitas på telefon 010-470 51 84. Akuta fel är till exempel strömavbrott, vattenläckor eller totalstopp i WC. Fel som kan skjutas upp till följande arbetsdag utförs inte av jouren.

Störningar under kvällar och helger
Om du blir störd av dina grannar eller deras besök måste vi få veta det för att kunna vidta åtgärder. Störningar under kvällar och helger anmäls också på vår jourtelefon eller till oss nästkommande dag.

Skadedjur
Det kan hända att man får in ovälkomna besök i form av t ex silverfiskar, möss, getingar eller mjölbaggar. Vi har avtal med Normor om skadedjursbekämpning och du kan själv ringa dem om problem av denna sort uppstår. NBT har telefonnummer 0380-194 20.

Kontakta oss

Växel 0380-789 70 från 08.00-16.00 i övrigt direktnr, se under fliken personal

mån-tors   07.30 - 16.30
fre 07.30 - 15.00  

Lunchstängt 12.00 - 13.00

Bobutiken är öppen:
mån-tors         13.00 - 16.00
fre                   13.00 - 15.00

Lunchstängt    12.00 - 13.00